Jednym z najcześciej pojawiających się pytań w naszym serwisie jest pytanie o niedziałające MMSy w sieci Plus. Problem pojawia się u użytkowników iPhonów po aktualizacji urządzenia, po wyjęciu karty SIM lub po wyzerowaniu telefonu i konfiguracji na nowo.
W przypadku sieci PLus przyczyną jest brak automatycznego pobierania ustawień operatora po włożeniu karty SIM. Użytkownik telefonu musi ręcznie skonfigurować ustawienia iPhone’a aby korzystać z MMS-ów. Sprawy nie ułatwia fakt, że sam Plus nie jest zbyt pomocny w podaniu poprawnych ustawień i często użytkownicy na własna rękę szukają rozwiązania w sieci.
Aby poprawnie ustawić telefon wybierz opcje:
- Ustawienia
- Sieć komórkowa
- Włącz Dane sieci komórkowej
- Przejdź do sekcji „Sieć komórkowa danych” i uzupełnij następujące pola:
- APN: mms
- Użytkownik: pozostawiamy puste
- Hasło: pozostawiamy puste
- MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
- Proxy: 212.2.96.16:8080
- Maks. wielkość MMS: 307200
- URL UA PROF MMS: pozostaje puste
- Wyłącz i włącz telefon
W niektórych przypadkach powyższe dane mogą nie zadziałać. Jest to zależne od telefonu iPhone jaki posiadasz. Jeśli po wpisaniu tych Ustawień Plusa nadal nie możesz wysyłać wiadomości MMS, zmień dane w polu „Maks. wielkość MMS” na jedną z wartości: 9216000, 5242880 lub 2147483647. Pamiętaj by po każdej zmianie wyłączyć i włączyć telefon aby zmiany zostały poprawnie zapisane.