Jednym z najcześciej pojawiających się pytań w naszym serwisie jest pytanie o niedziałające MMSy w sieci Plus. Problem pojawia się u użytkowników iPhonów po aktualizacji urządzenia, po wyjęciu karty SIM lub po wyzerowaniu telefonu i konfiguracji na nowo.

W przypadku sieci PLus przyczyną jest brak automatycznego pobierania ustawień operatora po włożeniu karty SIM. Użytkownik telefonu musi ręcznie skonfigurować ustawienia iPhone’a aby korzystać z MMS-ów. Sprawy nie ułatwia fakt, że sam Plus nie jest zbyt pomocny w podaniu poprawnych ustawień i często użytkownicy na własna rękę szukają rozwiązania w sieci. 

Aby poprawnie ustawić telefon wybierz opcje:

  1. Ustawienia
  2. Sieć komórkowa
  3. Włącz Dane sieci komórkowej 
  4. Przejdź do sekcji „Sieć komórkowa danych” i uzupełnij następujące pola:
  • APN: mms
  • Użytkownik: pozostawiamy puste
  • Hasło: pozostawiamy puste
  • MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
  • Proxy: 212.2.96.16:8080
  • Maks. wielkość MMS: 307200
  • URL UA PROF MMS: pozostaje puste
  1. Wyłącz i włącz telefon

    W niektórych przypadkach powyższe dane mogą nie zadziałać. Jest to zależne od telefonu iPhone jaki posiadasz. Jeśli po wpisaniu tych Ustawień Plusa nadal nie możesz wysyłać wiadomości MMS, zmień dane w polu „Maks. wielkość MMS” na jedną z wartości: 9216000, 5242880 lub 2147483647. Pamiętaj by po każdej zmianie wyłączyć i włączyć telefon aby zmiany zostały poprawnie zapisane.